Alle indlæg af schultzkrogshave

Problemer med at AirPlay falder ud? 2.4GHz vs. 5GHz

Hvis du har problemer med at AirPlay falder ud når du hører musik – blot et sekund og vender så tilbage igen, så kan det være fordi du har et trådløs netværk, der både kører 2.4GHz og 5GHz på samme SSID – det vil sige sammen navn for det trådløse netværk!

Så forsøger dine enheder hele tiden at bruge det bedste signal og skifter imellem de to trådløse netværk.

En måde at løse det er at have to netværk:

  • Mit2.4Wifi
  • Mit5.0Wifi

5GHz netværk er bedst på kort afstand, det vil sige hvor der ikke er så langt imellem enhederne, hvor imod 2.4GHz er bedre på længere afstand… i den anden ende af huset.

Kost

Hverdag (Generelle ting)

Generelle råd fra sundhedsstyrelsen

Generel kommentar: Keep It Simple 😉

  • Morgenmad: Havregryn, med yougurt, rosiner (anden frugt) og lidt honning.
  • Formiddag: Frugt (eventuelt brød med ost hvis der er trænet/underskud af KH)
  • Frokost: Rugbrød (gerne med markrel, tun, kødpålæg)
  • Eftermiddag: Frugt
  • Aftensmad: Varieret med grøntsager til
  • Aften: Så lidt som muligt tæt på sengetid. Hvis meget sulten: brød, frugt eller chokolade…

2-3 kopper kaffe (cortado) om dagen.
Smoothie med 200 gram juice, 70 gram jordbær, 30 gram blåbær og 100 gram banan

Hverdag (I forbindelse med træning)

  •  Vigtigt med indtag lige efter træning da man her optager mere end i timerne efter!
  • Indtag ca. 1 gram hurtigt optageligt kulhydrat pr. kg lige efter træning
    • Ex. ½ L skummetmælk + 2 bananer (Ca. 50 g KH og 20 g protein)
    • Rygaards recovery drik:
      • 55 gram sukker, 18 gram protein, 0,5 gram salt (NaCl), 80 mg koffein
      • Cacaomælk med salt og nescafé

Race (Rasmus siger)

  • Morgenmad: 2,5 – 3 timer før, Snack: 20-30 min før
  • Ikke rent vand i de sidste dage…
    • Hele tiden med elektrolytter
  • På dagen for race drikkes der om morgenen, men du skal være i væskebalance 1,5 time før starten og ikke drikke videre derefter

Team Danmark Energi-behov-beregner
Team Danmark Kostforslag afhængig af energi behov